VENDÉGKÖNYV

"Hajóút……..ki ne álmodna erről, főleg ha egy összeszokott csapat vagy egy család indul el a kalandtúrára egy ismeretlen hajóskapitánnyal aki csupán az első percekben volt az, hisz kedvességével és jó humorával hamar belopta magát a szívűnkbe.

Ott settenkedett bennünk a kalandvágy, hogy az Adria habjain felejthetetlen élményben legyen részünk amint búvárkodás közben a kristálytiszta vízben lubickolunk.

Reggel amint felébredtünk a második nap, irány a nyílt tenger, mert az első nap kipihentünk fáradalmaikat mivel délután 2-re érkeztünk meg Mali Losinjba.

A hajókázás kellemes és napsütötte volt, de a hazafele út az már ijedelemben és élményekben gazdagabb, ugyanis esőfelhők jelennek meg és zavarnak haza és semmi másra nem hagyatkozhatunk csak  András(hajóskapitányunk)szakmai tudására, de nagyon higgadtan megoldotta a feladatot mert minket beküldött a kabinba és ő kint a viharos esőben szépen bekormányozta a vitorlást az öbölben ahol már védett helyen voltunk a viharral szemben.

Szerencsésen kikötöttünk és vihar után nekifogtunk egy jó nagy adag bográcsgulyás főzéséhez ahol mindannyian szorgoskodtunk hisz igazán kimerített ez a kaland de áhítoztunk egy igazi hazai ízre.

Nem kell szavakban foglalnom milyen jól esett a kalandtúra után a finom étel és a hideg sör, a hangulatot csak a helyi tűzoltónak sikerült majdnem elrontania, mert igazából nem szabad tűzet gyújtani a parton, de végül megúsztuk egy kis figyelmeztetéssel….

Következő reggelen már pecabotok kerülnek elő és a horogra néhány tudatlan, szerencsétlenül járt halacskát is sikerült fognunk ami később jól átsülve laktatja a pocakunkat és nem kell hozzáfűznöm hogy hideg sör kíséri…...

A hajó kicsi de hangulatos és ha szabályokat betartjuk és a dolgokat helyére tesszük akkor minden elfér.

A hajóskapitányunktól nagyon sokat lehetett tanulni mert megjárta a hadak útját és többször észrevettem ahogy figyeli a társaságot és annak örül ha a vendégei jól érzik magukat, fontos neki is, ha jó a csapat mert talán ez okoz neki örömöt és attól érzi jól magát ha a vendégei is elégedetten térnek haza a hajóútról.

Bármennyire furcsa sokszor ez neki a családja aki vele van a hajón azon a bizonyos 10 napon mert lényegébe júniustól szeptember-októberig a tengeren van.

Sok mindent tudnék még írni mert a 10 nap alatt rengeteg szigetet bejártunk és sok élményben volt részünk, úgyhogy ajánlom mindenkinek aki szereti a tengert, mert nem fog csalódni.

Annyira kikapcsol az ember agya egy ilyen kirándulás alatt hogy se korábbi örömeit se bánatait nem emlegeti, csupán annak a pillanatnak, napnak él….

Baráti üdvözlettel"

Nyíri Ferenc

"Életünk első vitorlás túrájára indultunk a férjemmel, valami másra vágytunk mint egy szokványos adriai nyaralás, hát sikerült is!! Mali Losinj már az interneten rákeresve is az Adria egyik ékszerdobozának tűnt, hát megérkezve sem okozott csalódást! Gyönyörű dús buja növényzet ezáltal a levegő is nagyon kellemes, a kikötőben fekvő városka rendezett képe tárult elénk. Mi úgy gondoltuk hogy ha már hajós túra akkor legyen kerek az összes éjszakát (lesz ami lesz, bármilyen időjárás) a hajón fogjuk tölteni! Megismerkedtünk a hajóskapitánnyal és az elbűvölő feleségével akikkel már az első pillanattól kezdve olyan volt a viszony mintha már nagyon régóta jó ismerősként tértünk volna vissza ismét egy hétre.. Ez a hét nagyon gyorsan elment minden napra volt izgalmas új élmény. Volt hogy kihajóztunk a csillogó tengeren egy intim kis öbölbe ahol rajtunk kívül csak egy pár kósza hajó kötött ki, volt nap hogy meglátogattuk az egyik környező szigetet, ahol kellemes délutáni sétát tettünk. Volt hogy búvárkodtunk vagy éppen a reggeli piacon vásárolt friss halat sütöttük meg a hajón.. A kapitány szívesen fogadja a segítséget (még ha szűz kéz is) hogy a himbálózó hajón felhúzzon egy vitorlát, vagy ha a kapitánynak bóbiskolni támad kedve tartsa az irányt:-) Az én férjem nem volt rest szívesen beletanult a vitorlázás rejtelmeibe! Általában minden estére visszatértünk a Losinj kikötőjébe de egyik este 2 napos túrát terveztünk ahol egy mesebeli szép öbölben volt szerencsénk éjszakázni és még delfineket is láttunk közben.. köszönjük szépen a felejthetetlen együtt töltött időt, mindenkinek ajánlom próbálja ki ezt az élményt aki ki akar szakadni egy kicsit a hétköznapok monotonitásából."

Király Emőke

Kíváncsi vagyok az Ön véleményére is !